הנשיא הרצוג נפגש עם ראש ממשלת בולגריה המבקר בארץ

שלמה ריזל No Comments on הנשיא הרצוג נפגש עם ראש ממשלת בולגריה המבקר בארץ

הרכבת האווירית: נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש עם ראש ממשלת בולגריה ניקולאי דנקוב המבקר בארץ. בפגישתם הדגיש ראש הממשלה את הגיבוי המוחלט שבולגריה מעניקה לישראל במלחמתה בעזה

צילום: חיים צח/לע"מ
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

על רקע הלחימה המתמשכת, נשיא המדינה יצחק הרצוג, נפגש היום, יום שלישי, כ״ב בחשון, 6 בנובמבר, עם ראש ממשלת בולגריה ניקולאי דנקוב אשר הגיע לביקור סולידריות בישראל. אל פגישתם התלוותה גם שרת החוץ של בולגריה, מריה גבריאל.

בפגישתם נשיא המדינה הודה לראש ממשלת בולגריה על עמידתו לצד העם היהודי לאורך ההיסטוריה ואמר: "הבהירות המוסרית של בולגריה הדהדה לאורך כל הדרך, והיא מהדהדת כעת באחד מהרגעים האפלים ביותר שלנו.

עברנו זוועה, האומה שלנו סובלת, מיוסרת וכואבת כאב עצום. משפחות שלמות שנמחקו, הזוועות הקשות ביותר שבני אדם יכולים לחשוב עליהן בוצעו באירוע הנורא הזה שמבחינה פרופורציונלית הוא גדול בערך פי שמונה מה-11 בספטמבר. המספר הגדול ביותר של יהודים שנרצחו ביום אחד מאז השואה.

זה הרגע שבו אנחנו תמיד זוכרים, ותמיד נזכור את חברינו, אז תודה לשניכם, ראש הממשלה ושרת החוץ, שהגעתם לכאן, עם המשלחת שלכם במטרה להביע את הזדהותכם עם עם ישראל".

הנשיא הדגיש את מחויבותה של ישראל להילחם על מנת להסיר את איום החמאס וכדי להבטיח את שחרור החטופים.

ראש ממשלת בולגריה, ניקולאי דנקוב: "תודה לך אדוני הנשיא על המילים החמות הללו. אנחנו כאן עם עמיתינו כדי להביע את תנחומינו העמוקים ואת הצער על מה שקרה לכם. אנחנו לא רק מבינים, אנחנו גם מרגישים את הכאב שאתם סובלים ממנו כאן, בימים אלה, ואנחנו רוצים להביע את תמיכתנו, ולומר שוב, אנחנו לצדיכם.

אנחנו מבינים היטב את זכותכם להגן על עם ישראל, להגן על מדינת ישראל שעומדת בפני איומים רבים כל כך הרבה שנים. אתה יכול לסמוך על תמיכתנו לא רק היום, אלא גם בעתיד.

אנו מצפים שישראל וכך גם הקהילה הבינלאומית – יעשו הכל על מנת להגן על מדינת ישראל – תחילה דרך סיוע ראשוני של הצלב האדום הבינלאומי לחטופים אשר נמצאים בעזה, ובהמשך, גם בסיוע במאמץ לשחרורם בהקדם האפשרי.

אנחנו מבינים כמה קשה בעזה, יש לכם זכות מלאה להילחם נגד המחבלים כי מעשיהם הם דבר בלתי נתפס, אלו מעשים כל כך אכזריים אשר בגינם צריך להעניש את חמאס, צריך לחסל אותו – אחרת לא יהיה שלום בר קיימא״.

ראש ממשלת בולגריה הוסיף: "אני מעריך את המאמצים שלכם להגן על חיי האנשים החפים מפשע. אני יודע כמה זה קשה בימים אלו, אבל ראיתי לאורך הדיונים היום, שאתה עושה כל מה שאפשר בנסיבות הקשות האלו".



0 תגובות